Singapore sling

Little India, Singapore.

Nu nar chartersemestern oficiellt ar avslutad och alla vara besokare hittat flygplan att fara hem i (I feel ur pain Lovisa & Erik, forseningar ar SALLAN roligt, speciellt inte 7 timmars vantande) har vi letat oss ner till Singapore. Flog ner i morse efter att ha snaekat till oss en gratis hotellnatt pa Solresors bekostnad. Moahaha!
Men vi ar tokigt trotta. Nar jag overgav Sigrid i dormet hade hon typ somnat med nasan i sin tegelsten till julklappsbok. Vi sov i prrincip inte ett skit i natt. Menmen. Det kanns fint att vara tillbaka i mina gamla hemtrakter!
For er som inte kanner sig inforstadda med informationen att jag bott i Singapore sa vill jag passa pa att konfirmera denna smaskiga skiva information.
Mamma, pappa vad hade vi for adress har pa den gamla goda tiden? Hade varit fint att lufsa forbi vart forna highend neibourhood och kolla laget. Se om poolen ligger kvar och fortfarande ser ut som en giraff. :-)

En knasig grej ar hur snabbt det gick att konvertera till svenskt tangentbord pa le computas. Sa nu nar jag tvingas vanja mig av vid lyxen att kunna anvanda de tre sista bokstaverna i vart ljuvliga senska alfabet ar jag anda och knapp[ar pa deras "platser" pa tangentbordet. Med foljden att jag da och da byter ut ovannamda bokstaver med ; ' [ lite da och da. Knasigt att det ser ut som en gratrobotsmiley nar man skrev dem i foljd! Man (las Unn) far sa fint humor vid overdriven trotthet. :P

Maste bara papeka hur valkommet det ar att bo pa riktigt hostel, med commonroom och dorms! Man kanner sig sa hemma i backpackermiljon pa en gang. Myspys i tell you!

Nu ska jag fortsatta vimsa runt och lasa den brittiska tjejtidning fran december jag hittade i papperskorgen. Glossy magazines ftw!

Och kanner att jag MASTE fortydliga en grej for Li som har missuppfattat placeringarna pa tatueringarna i min och sigrids lilla resefamilj. Jag har alltsa det totala antalet av NOLL tatueringar i mitt skinn. Det var alltsa Sigrid som lag med en nal i huden i 8,5 timmar i Auckland. Inte Unn. Uppfattat?

Puss och karlek sa ska vi se om vi inte kan hitta ngn Singapore Sling att throw back under var vistelse har.
/Unn


Kommentarer
Postat av: Pappa Bengt

Underbart att fa traffa er i jul/nyar!!! Och valdigt svart att skiljas at.



Vi bodde pa Oriole Crescent 51 (eller kanske 31), off Bukitima Road. Nära race coursen.



Fortsatt med chilin och favorittidskriften the E...



Puss och kram

2009-01-08 @ 13:53:14
Postat av: Mamma Marie

Oriole Cresent 31.....stod det på adresslapparna...kommer att bli svårt att se poolen eftersom den ligger ovanför gatunivå, men vem vet vad ni kan snacka er till



Kramisar......längtar efter dig <3<3

2009-01-08 @ 16:16:59
Postat av: Pappa Erik

TRÖÖÖÖTTTTTAAAAA

Lovisa och jag sitter på tåget mot Växjö efter 8 timmar försening, beroende på kräkande pilot och lite motvind (200 km/t) som gjorde att vi fick mellanlanda i "Kroppsdel i fångenskap" ??? för att få lite extra soppa. Saknar några timmars sömn typ hela natten, Solresors logistik gjorde att vi fick bo på ett lyxigt spa i 1,5 timmar.

Känns rätt coolt att komma hem till snön, får väl kasta en snöboll på Lovisa så hon inte somnar.

Jäkligt sugen på att fortsätta dyka men just nu är vattnet väldigt hårt i Svedala, så vi väntar lite.



Lycka till i "Fattig sångare"



PS. Helt rätt det var Bukarest vi landade i ;o)

2009-01-08 @ 17:45:19
Postat av: Farmor Randi o Rune

Vi är överveldigade av era äventyr,men det finns vel plats för att gratta Sigrid på födelsedagen

Klart att ni hittar på något roligt,men akta den skadade foten,öronen osv Kramar från Kalmar

2009-01-11 @ 13:14:07
Postat av: Petra Krook

GRATTIS SIGGE PROPP!!!!

Någon dag för tidigt vi vet men vi åker till Idre på onsdag och ska åka skidor över helgen så bättre att skriva nu när vi tänker på dig. Ha det gott och fortsätt njuta. Linnéa hälsar att nu är det nedräkning till STUDENTEN.

Kramar från oss alla Kroooookar.

2009-01-12 @ 17:42:56
Postat av: lisa (li)

Ok, då är det sigge som är sjukt snygg =)



Härligt att ni har mer back-packing kvar! Ni vet att ni kommer få til vana att sitta i vardagsrummet och undra var alla är? Tips är att snarast flytta till studentkorridor, ungefär samma status på diskning etc och massa folk som hänger på samma ställe.



Grattis på födelsedagen i efterskott siggis, dessutom tror jag mig minnas!



Kramkram

2009-01-13 @ 08:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0