Namaste India!

Jaipur, Rajastan, Indien.

Det maste erkannas att jag var en smula radd for hur det skulle bli i Indien. Som backpackerdragg hor man sa mycket om alla sina kommande resmal fran alla man traffar pa vagen. Och the forecast for Indien var att det var landet med stort K. Som i Kulturkrock that is. Att det ar varldens mest intensiva och galna plats. Och att det tar manga manga veckor innan man ens borjar tycka om det. Och da ska vi inte ens borja tala om alla de veckor man maste rakna med att man ska ligga magsjuk...
Well, having heard all that kan jag konstatera att det inte ritigt blev sa. ALLS.
Jag och Sigrid anlande till Dehli Airport och satt uppe och vantade pa vart finfina tillskott. Den tredje medlemmen i var nyblivna supertrio: Kim "Lady Luv"  Lundahl.
Darefter softade vi runt i Dehli ett tag. Upplevde hur det ar att forsoka kopa tagbiljetter i detta kranglighetens land och allt sadant som hor till nar man ar forstagangsresenar har.
Sen bar det av till Pushkar. Denna underbara heliga lilla stad! Fantastiska marknader och underbara saker! Sa nu har vi lattat pa vara planbocker en hela del. Eller jag har so far shoppat for typ 500 kronor och fatt :

  • Ett otroligt vackert dubbelsangsoverkast i sidenblandning.
  • Ett par getskinnsskor med silverbroderier.
  • Ett par uppsydda rostroda alladinbyxor.
  • Tva fina(!) halsband.
  • En pashminasjal i blatt.
  • En silkessjal i turkost och lila.
  • En typisk indisk lite genomskinlig mossgron sjal med guldtryck.

Kanns sjukt bra! Indien ar billigt sa det forslar. Och billigt! Sa jag att det var billigt?
Vi har faktiskt aven kostat pa oss en privatchufor (hur i helvete stavas ordfan??? Eh...forlat for mitt val av kraftuttryck. men det ar lite storande att det svenska spraket inte riktigt kommer till en lika naturligt langre.) som ska kora runt oss i Rajastan. LYXIGT VARRE om jag far saga det sjalv.
Imorgon bar det av till en nationalpark dar vi ska aka pa Tigersafari. Gissa om vi kommer att nynna pa diverse dangor av Doktor Bombay. Sen blir det Agra och det obligatoriska Taj Mahal.

Sa alla Mammor och Pappor out there som kanner sig berorda kan andas ut. Era dottrar lever och har halsan.
Skulle val vara en mild slang av turistdiarre som drar ner halsoaspekten. Och det faktum att Dehli var sa smutsigt att man fick svart snor a la festival ar val inte heller ultimat nar det kommer till kroppsligt valmaende.
Men nu ar vi iaf valsnutna och sagas bor att vi gillar vad Indien har bjudit oss so far.

Pass pa innan ni vet ordet av ar vi hemma igen!

Kyss och karlek!
/Unn


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mer ska man säga än NAJS =) keep up that backpackin'

2009-02-28 @ 15:48:47
Postat av: (carl)

alla ovanstående kommentarer knyts till

2009-02-28 @ 15:49:23
Postat av: faster Ann

Namaste tjejerna ...världresenärerna.

Åh så underbart att vara i Indien...spännande både med med tigrar och Taj Mahal..



allt gott i Malmö osse ...teaterpremiär i afton och imorgon dans...så jag håller kulturfanan högt Sigrid



ha det underbart



ät god vegetarisk mat och hälsa Indien från mig



kramar





2009-02-28 @ 22:43:10
Postat av: Lillasyster Ylva

ja jag funderar på vad jag kan få för 500 kronor, ett halvt par jeans, eller kanske 3 linnen (inte hm-style) hmm, ja ajg tror du vinner shoppingpriset Unn :/ damn, det är väl det enda ajg brukar vinna över dig i! vad ska jag nu bli bäst på?!

2009-03-03 @ 00:10:43
Postat av: Pappa Erik

Hej hopp, verkar som ni har kooolosalt trevligt i indialand, inte utan att man börjar nynna på Dr Bombay. Idag har vi njutit av vår lokala Italienska lunchplace i den skånska solen, ja ni såg rätt SOL har vi idag. Jag är nu inne i en färgstark period när jag kladdar på väggarna i lägenheten, ville inte ha postgult och mossgrönt så det blev vitt istället. Ni får besiktiga när ni kommer hemåt. Annars är det jobb, jobb och lite fest, Leffe fyller 50 på fredag så då blir det kalas.

Många kramar

2009-03-03 @ 13:16:14
Postat av: Siv och Luvis

trevligt att ni iaf fortfarande kan stava till svordomarna! ;D

2009-03-04 @ 19:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0