Pa nästa station ska Unn och Sigrid ga av.

Rio, Brasilien.

Idag ska vi aka buss till Sao Paulo.
Vi har varit ganska duktiga pa att aka buss faktiskt. Bara akt lite fel en endaste gang! Och detta trots att de inte har nagon skrumpen Smalandsk man som annonserar vilken station som ar nast pa tur. Alltsa inget: Nasta station Gull-regn-s-vag-en...Gull-regn-s vag-en här inte.
Men de har en annan ganska smidig grej har. For varje gang vi har stigit pa RATT buss sa har biljettmannen (ja tva pers jobbar pa bussarna har. En bussdriver och en jeppe som tar 2,10 i betalning for att man ska fa aka med. Rio bekampar arbetsloshet!) praktiskt taget slangt ut oss pa ratt station, utan att vi talat om vart vi skulle. En gang forsokte vi ga av fel men da sa han till oss att satta oss ner igen for vi var inte framme vid marknaden annu. Praktiskt om nagot!
Sa vi hoppas att vi har samma tur idag. Att de ater kommer annonsera Pa nasta station ska Unn och Sigrid ga av, Unn och Sigrid ga av. Garna pa knagglig Smalandska!

Nu ska jag hoppa pa Sigrid sa att hon vaknar.
Sa god morgon pa er!
/Unn


Kommentarer
Postat av: Carl Swanström

hahaha skön läsning

2008-09-15 @ 16:02:22
Postat av: Mamma Marie

Bussresa i Brasilienland låter spännande....hoppas ni kommer fram ordentligt och hittar nåt nytt skojigt place att parkera ryggsäckarna på, för att sen rumba vidare day and nights..

puss och kram

Ps.

Kissekatten har inte lyckats få nåt namn ännu..

2008-09-16 @ 08:25:40
Postat av: Mamma Marie

eller kanske ska det fortsätta med sambadance......

2008-09-16 @ 08:28:27
Postat av: Pappa Erik

Hej hopp. Bussresa var namnet sa Bull, det är tur att ni tränat att åka buss till och från Dragsnäs. Jag kollade badtempen imorse och det var bara 11 gr i Dragsnäs burr, betydligt kallare än när jag badade i torsdags, för då var det 17 gr, efter att ha kört både Jet-ski och Vatten-skoter på vår kundträff i Karlskrona. Snart är det dags att ta upp båten och sätta i innanfönstren i stugan så man vågar starta elementen igen utan att måsarna får brännskador när dom landar på taket.

Lycka till med buss-resan och flyg långsamt och lågt till Lima.

Många kramar, pappsen

2008-09-16 @ 08:53:27
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Hur kan de va att ni ser så vilsna o bortkomna ut, men fint att de finns vänlia mensker deröver.

Under tiden går livet vidare här och trots saknaden

måste vi finna oss i det så gott det går. Oscar har gott minne men jag har ju fyllt 77 när ni e tillbaka

så kanske Sigrid ska ha ett glas i handen o studentmössan på sne för att återseende ska gå bra, hihi. Tycker emellertid ni ska ta bra höjd så ni kommer över bergen på väg till Lima !

Krams från Oscar o Bengt

2008-09-16 @ 12:04:47
Postat av: Petrach och Kims

Idag var vi och fikade på Askelyckan. Det var fint och sånt, men det regnade lite. Pjtrr har köpt en ny jättefin men dyr koftis som man kan ha på sig ibland. Jag är nöjd iallefall :)



Kul att ni lever,

so long f*ckers

2008-09-16 @ 18:48:23
Postat av: mormor Gun

Följer med gladje och lite oro era strapatser.Underbart är kort sa ta vara pa tiden och glads med varandra over allt ni far uppleva. Sjalv får jag bara vara pa riksteatern i huvudkommunen och kolla in nasta ars utbud.

Allt ar bra har. Teater, teater och ater teater det ar vad jag sysslar med. Tanker pa er varje morgon nar jag vaknar. Manga kramar till er bada fran mormor. Ser fram mot nasta blogg! Gor inte nagot som jag inte skulle ha gjort.

2008-09-17 @ 09:49:58
Postat av: Faster Ann

hej Sigrid och Unn.

Ännu en liden kulturrapport från Sweden - igår aftes var jag på GALAPREMIÄR och såg Jan Troells nya film Maria Larssons eviga ögonblick.

Mycket fin film som ska vara Sveriges oscarsbidrag!

I filmen medverkar en viss Jens Lekman i en stor roll och även Sanna persson of Hipp Hipp Fame



Jag håller fanan högt och ögonen på bloggen



HA KUL!!



kram



Faster Ann

2008-09-17 @ 20:00:42
Postat av: Jon

Ahoy! Får väl skriva lite längre här än i ett sms, får ju inte plats så mycket där! Godmorgon, och välkommen till Lima och Peru - demonstrationernas och lamornas hemvist. Kan som sagt bara rekommendera er att fly Lima ganska snabbt - det är en ganska tråkig stad i min mening, inte vidare mycket att se. Antar att ni åker till Cuzco senare, men förutom det kan jag rekommendera titicacasjön och en resa till någon av öarna där (men kanske inte en avstickare till bolivias sida, även om det är fint. Verkar vara mycket bråk där just nu). Och kom ihåg att köpa lamakoftor (jag har ju copyright på mössorna)!



Har följt er blogg hela tiden, verkar som att ni har haft det bra i brasilien, trots rånförsök och "växjöväder". Men det är ju självklart, hur skulle resa i brasilien kunna bli dåligt!?



Själv springer jag omkring i Lund i en toga och lagerkrans mestadels - nollning är en konstig tradition, som man bara måste uppskatta. Lär väl bli en del pluggande framöver, men det har jag som tur inte märkt något av än (däremot av studentpriser på nation - 15 kronor för en öl är ju helt klart överkommligt även om det kanske inte är som i sydamerika)!



/Doktor Lama

2008-09-18 @ 19:31:43
Postat av: Sigrids mamma

skönt att veta att du sover gott och att ni får i er något att äta utan att köket brinner upp.Samba och öl låter jättekul och bra!Tur att det inte är jag som är ute och åker så mycket buss hade inte varit något för mig.här hemma känns det väldigt tomt och öde ingen disk och ingen tvätt,saknar faktiskt det jättemycket!Men mest av allt saknar jag givetvis DIG.Hälsa Unn och vårda väl hennes skoskav! tusen kramar från pappa och mig till er båda

2008-09-18 @ 19:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0