bifogad fil.

eftersom jag inte madde helt toppen (typ igen 38.9 grader resfeber)
sprang jag inte upp pa berget. jag tog det hela i valdigt maklig takt,

nar jag satte mig pa en sten for att andas lite, hanga trojjan pa tork (valdigt svettigt) och ata frukost,  forsokte jag mata de fina sma sota faglarna, som sag ut som nan form av sparv-fink, kom utan forvarningen en lite storre svart fagel med gul tuppkam, satte sig pa mitt kna och kravde att fa halva chokladkexet
(chokladkex ar ingen bra frukost, jag vet mamma, men utomlands har fan aldrig hort talas om grovt brod eller fibrer. det narmsta man kommer ar dom jefvla granolabarrsen, usch,)

och att se solen ga upp over den peruanska djungeln, kla det om ni kan! (syftar mest pa utsikten fran frukostbordet hemma)  men tillochmed dragsnas klan slanga sig i den beromda vaggen!

men efter aterhamtning av styrka och helt fornyade krafter hikade jag vidare mot toppen! uppfor toppen och ner i dalen, sen ar du framme, upp med morrharen tiger, det ar bara bakom nasta skorsten har...och sa vidare.

val framme...om det var vart det?...ehm. ja!
vi sag tva tjejer som precis gatt hela inka-laden som holl pa att tvatta av sig i handfatet pa toaletten och utbrast:
I am soo tired, my body has given up, I cant be bothered to walk in maccu oicchu as well.

typ. lite trotta.

men jag hade betydligt mer energi, spenderade forsta tva timmarna 06.30-08.30 med att dels leta efter unn, och sitta pa en terass och bara beundra landskapet runtomkring mig. sa vackra berg och djupa dalar.

sen gick vi den fantastiska guidade turen som sagt, och nar det blev dags att bege sig bort mot wayna picchu, som jag hade biljett till, gjorde sig min feber och min yrsel sig jakligt paminda. sa medans unn svettades for oss bada fattade jag det nagat mogna pensionarsbeslutet att stanna pa marniva, inte helt fyskam det heller, befann mig trots allt i maccu pichhu, en plats jag velat aka till sen jag var typ 6 ar gammal och sag ett national geographic-nummer nanstans med alla fantastiska bilder. och for dig som undrar, nej! det ser inte ut som pa bilderna, bilderna orsakar inteflamtningar och, 'oooh' 'wooow' pa samma satt som verkligheten gor,m det vill jag lova!

sa unn va pa berget, jag gick till den delen av ruinen dar typ ingen ar, (orka vara dar alla ar?) sa jag gick dit, hittade anu en trevlig terass, la mig ner och vilade en stund (feber) men i arlighetens namn, om jag angrar det? nej, nu har jag ju en extrmt legitim anledning att aka tillbaka!


sa, ja, som unn skrev, det kommer bilder. vi lovar!

Tack Goteborgsrapporten!
och hoppas farfar o oscar har det ba trots att vadret borjar svikta hemma vid, och att min kara syster aterhamtar sig fran sin kortelfeber, att petra krook vagar kommetera och att det ar sa bra som mojligt med sa manga av er som mojligt!


hasta la vista babies!
//sigrid

Kommentarer
Postat av: Pappa Erik

YES! Först i raden av kommentatorer

Underbart, känner igen det där matandet av fåglar typ Mozart, när ha steppade på ugnsplåten i pommes friten i Dragsnäs, eller Putte staren som fick gräddade pannkakor av Sonja.

Chokladkex är helt ok utomlands det vet du, man tager vad man haver, bara vänta tills ni kommer till USA där får ni frukost att minnas.

Har precis slängt utsikten från hotellet i Stockholm i den berömda väggen, här e det natta.

Det gläder mig grymt att du kommer ihåg Aristocats pedagogiken och kämpar på, men finns det några skorstenar att kämpa för i maccu oicchu? Tänk bara på sången "Alla snubbar, alla snubbar vill ju vara katt" vilken akut påminner mig om vad blev namnet på Unns katt???

PRO väntar på rapport från marknivå och vi ser fram emot fler underhållande rapporter från POP.

Klar man är spänd att få se BILDERNA, kan knappt hålla mig har ju redan gått med i fejsbock.



Många kramar från oss alla till er alla.

2008-09-30 @ 20:50:10
Postat av: Kim

Imorgon är det spelning på deluxe once more, Kims Delight in the house ;) Har du lyssnat någe på musiken än? Need to speak to you about stuff - men hur? Kärlek och respekt, sweetie

2008-09-30 @ 21:39:14
Postat av: Johanna

Sigrid! Det låter fantastiskt att se solen gå upp den peruanska djungeln! Jag vill också! Starkt jobbat att göra Macchu Pichu med feber! Jag är gärna resesällskap på ditt återbesök )



Jag håller ställningarna i Kalmar, jag har tentavecka och är allmänt inlåst på bibblan tills på lördag! Viktor har äntligen hajjat att vägen till mitt hjärta går via choklad! Igår fick jag ett chokladogram till min dörr, inte illa va? :) Happy girlfriend!



Unn skrev att ni skulle försöka åka till Titicacasjön! Jag har hört att solnedgången över sjön är något man sent glömmer! :)

Många kramar Johanna!

2008-09-30 @ 23:51:09
Postat av: Sigrids faster Ann

Gud vad spännande!

Macchu Pichu med eller utan febur! Sjupt impad av era äventyr, låt oss fortsatt få veda vad ni hittar pu



kramar



Ann

2008-10-01 @ 15:53:01
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Undrar om jag skall börja med ckokladkex till frukost, fördel att de hörs när dom e slut men Oscar skulle nog opponera sig, såna stora djur tål inte choklad, de e skillnad på sparv-finkar o dylika flygetyg, men se upp det finns Condorer i era trakter med stora klor. Håller nu på att utforska Peru i flygsimulatorn och har efter stop i Cuzco följt järnväg o flod i dalen norrut till Michu Pichu position. Med hemladdad exakt topografi ser det rysligt vackert ut med vassa berg o bråddjupa dalar, fick en fin översyn av området men såg inte skymten av er, ni kanske låg o sov ? Funderar på att lägga in några bilder på min fotosida (länk nedan), om inte annat passar det väl att kunna kolla upp vad vi blekisar har för oss härhemma inför annalkande vinter. Krams från Oscar o mig

Fin friskisosvettis rapport från Unn !



www.flickr.com/photos/bengtnils



2008-10-01 @ 18:36:48
Postat av: Petra Krook

Hej på er båda äventyrare!

Jättekul att läsa om era äventyr i den stora världen. Jag försöker tänka att det är ju aldrig försent man är ju bara en bit över 40. Regnet öser nre och allt är grått ute. Linnéa har halkat i skolan i trappan och är blå om rumpan. Det gjorde visst väldigt ont. Trappan var hård. Men bra att hon springer i skolan till lektionen. Man kan undra om de skulle sanda inne men vi hör ju hur det gick för dig bland sanddynerna. Var rädda om er och fortsätt att berätta om era upplevelser så ska vi hålla er med info.

2008-10-02 @ 17:50:26
Postat av: Farmor Randi o Rune

Fantastiske ävetyr ,vi följer med och njuter .nå är det vel sista dagen i Peru ? Synd att du inte kunne gå till toppen Sigrid,men helt rätt. Det känns trygt att ni är lite förnuftiga. Det blir så maga nya upplevelser och Unn får berätta.

Kramar farmor Randi o Rune

2008-10-03 @ 14:53:30
Postat av: Anis Bananis

Hej mina söta reseprinsessor eller rese-femmefatales, det är lite som man själv vill! Har precis läst igenom hela bloggen, är måttligt avundsjuk på just Macchu Pichu (eller hur i ***** det stavas). Här i Sverige så njuter jag av hösten, är ändå favoritårstiden, även om ni verkar har det mäkta skönt i värmen!

Saknar er och Sigrid, my love, krya på dig!



Pussar och kramar till er båda!

/Anis ;) <3

2008-10-03 @ 17:25:44
Postat av: mamma Siv

Vill komma och hålla om dig när du är sjuk,ge dig mat och lägga en sval hand på din varma panna. Lovisas körtelfeber går upp och ner men hon är på bättringsvägen. Har ätit en kanelbulle idag till er ära då det är kanelbullens dag. Njut och ha jätteroligt. Tusen kramar till er båda från en avundsjuk mamma.

2008-10-04 @ 20:44:28
Postat av: Mamma Marie

Angående frukostvanor........så vill ju tanddoktorn påminna om att tandborstning med fluortandkräm är att rekommendera efter intag av Poptarts, frostade flingor med div chokladbitar och strössel inblandat, osv osv osv

....sugar in the morning , sugar all day long...men Unn njut av barndoms minnen med Waffels, Oreos, Fruit loops,cookiedough icecream och annat smaskigt och hälsa alla i Kalifornien

2008-10-05 @ 09:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0