se, men inte rora.

Rarotonga-Cook Islands

utan snus i 14 dagar forsmaktar vi (inte) pa denna o.

ehm, vi har sagt det forr och sager det igen, Googla rarotnga, sa skippar vi den trakiga biten av innlagget som bestar av att beratta hur vackert det ar att vakna typ pa en kritvit strand med palmer och ett turkost hav.

efter en lyckad aterforening i auckland tog vi flyget, och 3 h och 45 min senare befinner vi oss har. vi anlande mitt i natten. det haftiga med det ar att man vet aldrig riktigt hur det ser ut nar man vaknar. men vi blev inte vad man kan kalla besvikna....seriost....ca 10 meter till stranden!

och vad kan man da ta sig for har...ja, vi ligger mest pa stranden, vid stranden, bredvid stranden och ja...ni fattaridag har vi spenderat mesta av tiden att lasa. litterara utmaningar, sasom: cosmopolitan och ELLE, sa nu vet vi allt om mode och hur man haller pojkvannen intreserad samt hur man bast ska undvika att gora bort sig infor sina svarforaldrar pa forsta daten.

 unn spenderar dock det mesta av sin tid i vattnet, nagat jag inte kan gora da jag har en relativt stor ny tatuering pa mitt vanstra ben! och ja, jag vet hur inteligent det var av mig, ska nu sitta och glo pa havet utan att fa ga i det i 7 dagar, men nar nbi far se en bild kommer ni halla med om att de va vart det!
 det ni!

sorry farfar, farmor och alla andra som misstyckte, men nu ar den dar, och den ar snygg I tell you!


sa jag utlyser en tavling!
min tatuering bestar av fyra portrat....vilka?
(pappa erik har redan gissa mount rushmore, det va fel)
(ni som jag har berattat for far inte gissa)

men keep up kommentarerna! vi blir jatte glada!

ann, hoppas det va en bra konsert!
Dragsnas Ida, jag ar imponerad av ditt ordforrad! men du borde prata med dina foraldrar om att satta upp internet granser, man vet aldrig vad som kan finnas i cyber-space (tva galna backpackers som befinner sig pa pippis pappas o tillexempel)

men kram pa er sa lange!



Kommentarer
Postat av: Pappa Bengt

Välkomna till riktiga Söderhavet. Glöm inte stiga av bussen annars kan ni bli snurriga i huvudet. Snart får ni snurra på er blogg-glob så vi ser var ni är. Hälsa Nukualofa, Apia och Suva från mig. Jag njuter med er. Och det har inte så mycket att göra med att första snön kom igår, kulingen går in i märgen eller att det var för lång kö för att byta till vinterdäcken i morse... Puss och kram

2008-10-31 @ 08:38:00
Postat av: Pappa Erik

Aloa, passa er för pirater enligt välunderrättade källor seglar Blod-Svente och Jocke med kniven i dessa farvatten och ni vill väl inte sitta inlåsta på en diet av vatten o bröd. Glöm inte kameran om ni skulle sikta the Black Pearl och använd kompassen.

Nya vinterdäck ligger i bakluckan på bilen och det skall bli 5-6 minusgrader inatt så på med näsvärmare igen.

Många kramar från oss

2008-10-31 @ 09:44:14
Postat av: Mamma Marie

Another shitty day in paradise.......

låter som det kan passa in på stället ni befinner er på just nu, vare sig det är ovan eller under vattnet.

Snön ligger vit...= jag slipper att räfsa lönnlöv utan kan roa mig på MAXI med helgshopping och sen kanske tvinga arabkorsningen i Stenstallet till motion av både häst och ryttare.

Kan förresten meddela att nya Bondfilmen var så där...var på smygpremiär igårkväll- tack Pia-Hia och Hansen- som vanligt gick det sönder en massa saker och kan ni tänka er så överlever 007 ännu en gång.

Njut vidare av sol och palmer..<3<3

Puss och kramisar

2008-10-31 @ 09:48:53
Postat av: Sigrids faster Ann

ojojoj....fyra porträtt...ere familjen? Ere ABBA, ere Spice Girls...eller the ARK...eller Satre, Kant, Descartes och Aristoteles....it goes on an on!



Gud vad härligt det låter med Cook Island..jag e ju ingen större varken sommar ELLER vinter badare...men en redig söderhavsö med pirauter runt knuuuuuuuuuuuten kunde jag nog gå med på att uppleva...så lite avis på era äventyr blir jag allt MEN ...ni är ju våra representanter i världen och upplever åt oss så att vi har möjlighet att hålla ställningarna hemma! :D



Lloyd Cole var som vanligt mycket underfundig och bra.



Många många kramar...från ett lite huttrigt Malmö...utan snö dock....as usual.



faster Ann

2008-10-31 @ 09:58:04
Postat av: Lillasyster Ylva

Gaah, ni fattar inte hur avundsjuk jag blir, igår gjorde jag ett dumt val jag gick ut i typ snöstorm i leggings! INte mitt smartaste drag, men jag tänkte på att pappa alltid tjatar på mig att anv'nda långkalsonger och det gjorde jag ju, typ.

Så ja nu har jag bestämt mig för att hålla mig inne ett tag, kyla är inget för mig!

Blir ju inte bättre av att höra att ni är i paradiset (googlade och upptäckte detta) och att det dessutom är varmt!



Blä på er! <3

2008-10-31 @ 12:12:07
Postat av: Norrland ;)

Hm, min gissning är Ola Salo - för att han är förbannat bra, captain Jack Sparrow - för att är förbannat snygg, någon brittisk gammal-tids-dam för att det är förbannat coolt, och sist men inte minst, Bob Marley - som minne av hashbalkongen, Max, Anton coh mig eftersom vi är så förbannat underbara! Var jag nära? ;)

2008-10-31 @ 14:35:52
Postat av: Farmor Randi o Rune

Tur det blev på benet då kan du gömma det om det inte är riktigt fin kooonst. Ën riktig söderhavs ööö,skulle vara skönt nå när det stormar så Ölandsbroen stängdes i går.

Njut o slapp av mens ni kan

Kramar Farmor Randi o Rune

2008-10-31 @ 16:19:46
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Att man aldrig lär sig, förmana inte utan håll med

o propsa på mer o större! Ett ink med 4 porträtt, när man kan få ett helt hockeylag på ryggen, i färg!

Gissa, ja Kalle Anka med brorsöner, Bröderna Marx,

Alliansregeringen eller Glader,Butter,Prosit o Toker(de andra jobbar skift i guvan).

Ingen snö ännu i Hoby utan sol o granna höstfärger, igår dock lite regn. Vad bra vi har det !



Badförslag, sitt i vattenbrynet om det finns sådana där o ha prickade benet kvar på ön !



Krams från jycken o mig



P.S. Oscar undrar om det e Lady, Lufsen, Devil o han själv ?

2008-10-31 @ 17:03:41
Postat av: Lisa

hej mina små vänner! är lite kalas för tillfället, men jag gissar på marilyn åtminstone, kanske även den gamle james dean. Saknar er så passens, men det är ju ett jefla bra tag tills jag får se er. sköt om er så bra ni bara kan och njut så länge det varar. ikväll kom jag på ett nytt roligt ord; restauragnes. skojsigt så här på kvällskvisten. ursäkta inlägget. puss

2008-11-01 @ 03:36:17
Postat av: Ida från Dragsnäs

Äh men Sigrid... Det vet du väl... Pippi är ju bara på låtsas :) Nalle Puh däremot... He is alive! Har man haft en egen blogg sen man var typ två... dagar... Så behärskar man såklart lilla Internet... Det e ju som en fis i rymden :) i viken har det varit 80 cm för mycket vatten uppåt räknat... Så Siwerts båt står numera på bryggan... Coolt... Nej nu ska Elin o jag in till Saxemara o ragga boys... Peace o glöm inte skydda er... Ja mot solen då då...

2008-11-01 @ 17:15:43
Postat av: Gabbie

Med risk för att inte vara sådär vitsig och genomtänk (som bevisligen är ert starkaste släktdrag) så måste jag gissa på Marilyn Monroe och Nalle Puh. Kanske Ola Salo, fast utan nuvarande skägg =0)Och nån Johnny Depp-karaktär är nog också ett bra kort. Har du utlyst vinnarpriset?

2008-11-01 @ 23:08:57
Postat av: Luvis puvis

... eftersom att jag redan vet så får jag inte gissa... duck!

jag kräver att bilder läggs upp snarast möjligt!

och jo, jag tänkte faktiskt på att du inte skulle kunna bada efter gaddningen och att det kanske inte var skitsmart att göra det precis innan rarotonga... men vafan! värt det! jag är fett nyfiken!

//luvis puvis

2008-11-02 @ 13:20:30
Postat av: Petter och Kim

Hoho?? Jag är på g att beställa biljetter aus Indien snart, måste bara ha lite datum så att ni finner mig där nere i Dehli :) När kommer ni dit/kan hämta mig på flygplatsen och när ska ni åka hem/ni får inte åka ifrån mig?



Tänkte pallra mig ner och fixa visum nu i dagarna, men updates omg lovers. Petter lever också btw.



Kärlek!

(Porträtt: Marilyn Monroe, Johnny Depp, Eddie Izzard och Ola Salo)

2008-11-02 @ 14:03:59
Postat av: Pappa Erik

Aloa, STORA NYHETER FRÅN STOCKHOLM

Lina och Gabbe har fått en liten Viggo idag kl 13.20, allt har gått bra och alla hälsar.



Har ni hittat Emails cafe ännu?



Kramar från oss

2008-11-02 @ 18:05:54
Postat av: lovisa

jag gissar på marilyn, sean (som bond ofc) och kanske även james dean som lisa trodde, menjag jobbar på att komma på den sista, vilket jag tror är en tjej (för sakens skull) men jag har ingen aning om vem det skulle kunna vara, kanske audrey hepbrun?... nej jag vet it...

2008-11-04 @ 09:38:28
Postat av: Lotta grannen

jag gissar på mamma , pappa , fisen och depp... Asch säkert fel.

Här är kallt ruggigt dimmigt och ingen granne som hörs.

Kram

2008-11-07 @ 14:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0