ga direkt till fangelset utan att passera ga!

san fransisco - frisco - san fran - the city of snakes

ja, the US of A. helt galet land I tell you. men men, efter at ha, annu en gang, sovit over 10 timmar (helt galet vad ett hus gor med oss, typ, man kan ga pa toa nar man vill,inte bara nar man ser ett Mc Donalds, ata saker, sova i en sang) ni fattar inte grejjen!


alcatraaz, alcatraaz.....

dagens aktiviteter bestod av att ta sig in till the city, vi tog fargan over havet som vanligt, fett nice at se Golden Gate bridge pa riktigt mer an en gan om dan forresten, sen begav vi oss, som dom turister vi ar, till alcatraz. farga.
anlander, Ranger Dave berrattar regler och mojligheter, lamnar oss i handerna pa Ranger John som tar oss pa en tur runt on och berrattar om rymningsforsok.

 mitt tipps: om du ska rymma fran ett fangelse pa en o, va helt saker pa att du kan simma!
det ar bara ett tipps liksom.

men efter att ha halsat pa i Al Capones gamla kvarter begav vi oss tillbaka till land. va lite orolig att jag skulle fastna dar. har trots allt smuglat lite coca-te fran peru. i hemlighet. ska ge bort dom till en van i OC (just det, jag kanner numera folk i OC) sa oroa er inte over att jag ska fastna i den thailandska tullen och bli hangd for narkotikainnehav.

men nar vi kom tillbaka till land inledde unn och jag operation "gora syskonen swanstrom sa avundsjuka som mojligt" och bestamda oss for att leta upp the restaurang, och ja, vi hittade den, och ja, vi at calamres.


byye, love ya!


Kommentarer
Postat av: Pappa Erik

Hej over there

Har också precis sett delar av Alcatraz fast i kultfilmen The Rock, ni såg inte vilka celler Sean Connory och Nicolas Cage satt inlåsta i?

Det måste varit coolt att vandra i Al C gamla kvarter, jag får nog kika på Gudfadern igen för att känna vibbarna. Nu blev jag jäkligt sugen på Calamares men det får nog vänta, har precis ätit frukost och sitter på tåget till Malmö för att jobba lite hos kusin Fille.

Fortsätt uppleva spännande saker.

Många kramar

2008-10-08 @ 08:44:56
Postat av: Sigrids faster Ann

WOW,



Alcatraz.....spänning i tillvaron sannerligen - ska i göra de till en vana att besöka fängelser månntro!



Fortsätt göra oss alla avundsjuka!



kramar

2008-10-08 @ 09:33:38
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Heja Piff o Puff,

Medan ni ligger o sover eller är i fängelse har vi underbara höstdagar med lite frost på nätterna o

15 grader på dagarna. Stora båten nu uppdragen o tvättad (se link nedan) samt forslad till vinterförvaring.Oscar är lite smått avundsjuk för att han inte såg älgen så vi är ute mycket för att hitta fler.I övrigt står det bara bra till med oss vi pysslar inte med knark utan sover lugnt på nätterna, någon skönhetssömn är det förstås inte tal om längre.

Krams Oscar med husse



www.flickr.com/photos/bengtnils

2008-10-08 @ 10:43:46
Postat av: Carl Swanström

avundsjuk

2008-10-08 @ 13:51:16
Postat av: Ylva swanström

grön av avund...

2008-10-08 @ 18:15:42
Postat av: Mamma Marie

Hoppas att det är jag som kan ta åt mig äran över att ni hittade rätt calamares genom mina sms-tips :D :D

På tal om sightseeing.....ni glömde väl inte Ghiradelli's choklad fabrik+outlet ....



Just hemkommen efter en kanondag i höstsol matat hästarna tidigt->långpromenad med Ronja+ Stennert's ->dressyr träning för Lisa->duschen->Hagudden för mat och kanske ett glas gott vin tillsammans med Pia-Hia och Wille = perfekt blandning av allt som gör att jag mår bra



Fortsätt å njut av civilisationen, sängar och hälsa alla, förmodar ni ska träffa Kim idag....

kramisar...miss U..

2008-10-08 @ 18:29:42
Postat av: Sigrids faster Ann

Faster Ann, kan meddela att pappa Erik nu inmundigat litta pasta och har studerat hjemmet mitt!



faderskapet hälsar

2008-10-08 @ 20:28:33
Postat av: Farmor Randi o Rune

Alcatraz så spännande,vi så det bara på avstånd o på film,Dkall bli roligt å se bilder .vi följer er med spänning .Kolla Chainatown osv

Kramar fr5ån Kalmar

2008-10-09 @ 15:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0