Wedding bells...?

Denpasar, Bali, Idonesien.

I'm engaged!
Var och kopte ringar idag. Kanns fortfarande lite markligt att se rodguldringen pa mitt vanstra ringfinger. Men det kanns sa bra sa bra! Har anda funderat pa det har ett bra tag sa nu kandes det som ett sa naturligt steg att det inte var ngt snack.
Forlovad. Fint som snus.

Well might be worth to mention that there is no man involved in this. Sa mamma och pappa ni kan andas ut och lata kaffet glida ner fran vrangstrupen. Ni behover INTE boka Havsvidden for ngt brollop i sommar.

Det ar helt enkelt sa att jag och Sigrid kopte oss var sin "forlovningsring" for att slippa undan kata Indoneser. Och guld ar jadrigt billigt har sa jag kopte en Autentisk au-ring. Den ar fin.
Sa om nagon fragar ar vi bada forlovade och slipper bli dreglade pa om vi inte vill. Praktiskt som bara den nar man reser i patriarkala lander dar fragan "were is your boyfriend/husband" snarare ar regel an undantag.
Tycker det kanns otroligt konstigt att bli sa himla objektifierad. Att behova tanka pa vad man klar pa sig for att inte offenda nagon. Dolja axlar och lar. Har pa bali ar det iofs inte sa farligt for har ar folk hinduer, men i jakarta...geez! Vi satte oss i baren for att kaka lite nar vi hade kommit fram och checkat in. Det tog cirka 46 sekunder innan forsta erbjudandet om gratis ol kom. Smickrande med nej tack. Mycket "NO thank you".
Folk ar annars valdigt hjalpsamma har! Nar man strosar runt och kollar laget, som idag pa Pasar Badung Market, kommer det fram tusen tanter (framst) som undrar vad man letar efter. Blir lite galet da vi inte letar efter ngt. 'Vill bara titta' ar tydligen inte ett koncept har. :)

Karlek till er alla PoP-trogna!
/Unn


Kommentarer
Postat av: faster Ann

grattis töser!



Så fint och romantiskt med förlövning på Bali



kram



Faster Ann

2008-11-22 @ 19:04:51
Postat av: Mamma Marie

Ojojoj.........och sen puh

..att det var bara på skoj med weddings bellsen



Bali har mycket att bjuda på...skynda er bort från Denpansar och upp mot Ubud, Sanur och Kuta..och akta er inte bara för flirtiga karlar utan håll i allt när ni närmar er klåfingriga apor vid templen vid Nusa Dua

Snö+minusgrader i Skåne = trafik kaos !!!

Puss och kramisar

2008-11-22 @ 19:16:33
Postat av: Mamma Marie

Å.....du Nicosia Havsvidden...det är ingen panik med det där med bröllop <3

2008-11-22 @ 19:20:42
Postat av: Anonym

Ring, ring ... Sagan om ringen ...

Så fint med "engagerade" ungdomar ... flickan går i ringen med glänsande frisyr, eller vad det nu var?!

Konstruktivt tänkande av högsta karat!

Heavy metal och så gult och ädelt!

Fint som snus, sa Bill

Fint som mus, sa Bull

Au, sa Oscar med husse





2008-11-23 @ 08:22:49
Postat av: Carl

Akta så inte ringarna väser fast unga damer! Jag har enormt starka synpunkter på att min lilla stora syster inte ska gifta sig på två bra tag! ;) hähä. (toffes hähä dvs ^^)



Ses om typ.. EN MÅÅÅNAD! rawr vad trevligt! Hälsa alla mina homies från Denpasar, peace!

2008-11-23 @ 10:15:19
Postat av: Ylva

haha jag trodde ju dig ett tag!!

Men grattis till förlovningen, men du får inte gå och gifta dig utan mig, du vet att jag så gott som lever för bröllop, så beröva mig inte på det! ;D



Låter som om ni har det göttmos, seyah sooon <3

2008-11-23 @ 12:13:44
Postat av: Ylva ännu en gång

Dessutom Unn, du härmade mig med havsvidden! Jag kom på det först!!!!

2008-11-23 @ 18:40:26
Postat av: Luvis puvis

min första tanke var "det är säkert för att slippa bli raggad på" och jag hade rätt! yihaa! (mest för att jag tänkt skaffa en ring för samma ändamål själv kanske.. XD)

way to go! har de funkat bra?

2008-12-06 @ 00:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0