I claim Thailand 4 Sweden!

thailand-phuket-kata beach

eller oj, sverige har redan kolloniserat hela denna on! med lekrum for barnen, svenskt godis, aftonbladet och framforallt, nagat vi knapt sett pa 3 manader...svenskar!

kanns sa riktigt konstigt att man helt plotsligt inte kan prata hogt om vad som helst overallt, for folk runt omkring forstar vad man sager. illa!

men efter en bussresa organiserad av satan befinner vi oss nu sen ett par dagar i den svenska kolonin pa phuket i vantan pa vara familjers ankomst :)

soft att slippe vakna av ekot kl 04.00. indonesien ar muslimskt for er som inte viste det, en religion som inte bara har gjort att vi maste ha massa klader pa oss trots tropisk varme, utan aven bestammer att klockan 4 var morgon ska det skrikas saker pa arabiska i hogtalarsystemet som hors over hela staden....jag ar helt for religionsfrihet pa alla vis, kom igen, det vet ni ju...men inte klockan 4 pa morgonen! have mercy!
men nog om det.

thailand.

phuket.

vita strander (som kamoufleras helt av hotelkomplexens parasoller o solstolar man kan hyra for hutlosa summor)

snart ar det jul...
och sa har i juletider forstar vi att alla ni dar hemma undrar...vad onskar dom sig i julklapp? unn far redogora for sin onskelista...men lilla jag som aven fyller 20 i dagarna, onskar mig att kunna gora det mesta utav indien helt enkelt.
lite trakigt att onska sig. men jag lovar att det kommer bli uppesittarkvallar med alla som onskar dar det kommer visas bilder, berattas historier, hallas kurser i hur man bast skrammer ett lamadjur osv.

massa karlek tillsvidare!

Kommentarer
Postat av: Pappa Erik

Thailand......hmm...snart är vi där igen ;o)

Har nu vaknat upp efter ett fantastiskt julbord på byakrogen i Torhamn med specialiteter som sillar, marinerad hälleflundra, citrongravad torsk, fantastiska revben m.m. gör att man känner som en julkorv med för trångt skinn. Idag måste jag ut å gå långt så skinnet blir lite skrynkligt igen och är redo för ett julbord till hos Fader vår.

Sen får jag ut å gå igen så jag slipper tillbringa tiden i Thailand i vassen som Moses fast av annan anledning.

Många kramar så ses vi snart.

2008-12-20 @ 10:12:51
Postat av: Gun Thunblom

Hej min lilla örongumma! hur står det till, vill att du ska må bra utan att behöva dränka allt i Singa!!!! Lovisa och jag är hos mormor och vi har fått Jättegod mat (jag fick dillkött och Lovisa fick fisk). Du har fått ett kuvert av mormor i JULKLAPP jag sätter in det på banken åt dig.Puss och Tusen kramar DIN MAMMA.

Hej gumman mormor här!

Vi har just tittat på Harry Potter filmen nr.3. Jag tänker på dig varje dag och hoppas att du/ni har det bra trots oronont. En riktigt trevlig helg. Jag kontaktar dig innan fodelsedagen. Puss mormor!

jadu syster, mamma sa något om din ögonlockoch den sparar du tycker jag, passa dig så du inte tappar arton liter blod för det skulle nog vara lite förödande. igår fickk jag fö reda på att min mentor gjorde lumpen tillsammans med ankan och berättade även att han har sovit sked med honom, vilket gjorde mig lite fundersam, när vi komemr tillbaka från thailand bär det av till stockholm för min del där vi ska agera vinnande band under repetionerna av p3-guld vilket ska bli fruktansvätr kul, vilket också betyder "frontrow seats" till själva galan... men nu ska vi strutta vidare, ha det bäst och du, ett tips, kutta inte bort några konstiga fläckar eller nåt, för man vet aldrig vad det kan leda till ;)

2008-12-20 @ 20:56:42
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Nähä för nu är det inte farfar Bengt utan fastmer faster Ann som skrivor!

Sigrid - nu får du allt lägga det örononda åt sidan och fortsätta glädjas och avnjuta era fantastiska resor...även om det just nu innebär att både du och Unn måste hålla tand för tunga dvs bita ihop för att inte yttra något typ:



Oh vilka fåniga bleka mänskor som kommer där - ety dessa mycket väl kan vara svenska...eller tyska eller något annnat löst folk



Det känns mycket bra att veta att pappa Erik och söstra Lovisa kommer och gör en ordentlig kontroll i Ta i LAND...



Själv har jag nu vänt upp och ner på "farfar" och Oskar i några dagar och drar sedan till Kalmar och farmor och Rune för att fira en stilla jul med Karl-Bertil Jonsson - Ska du lukta på glöggen min gosse/har jag närt en kommunist vid min barm och andra bevinga uttryck!



Ha det nu fortsatt underbart...trots svenskkollot ...



Nu ska farfar bengt och Jag ut och gå med fader Erik i strålande vintersol.



Många kramar



din faster



2008-12-21 @ 12:19:43
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Den tidigare inslagna kommentaren var insänd av gamla faster Ann som nu ligger o vilar efter omnämnda promenad. Det är en väldig människa att vända upponer på allt i sin jakt på damråttor, jag tycker hon borde söka för det. Möblera om o ställa till så man efteråt inte hittar nånting, visst är det något sjukt ? I övrigt instämmer jag i hennes välgångsönskningar o andra förmaningar !

Kramisar från dammsugen Oscar med upponervänd husse

2008-12-21 @ 16:52:33
Postat av: Farmor Randi o Rune

Gooood Juul

Det kånns litt säkrare när ni är i Pucket o väntar på släkten, Ann har just kommit o vi skall ut på staden. Vi koser oss med alle rapporter fra denne äventyrreise

Kram Farmor Randi ,Rune o Ann

2008-12-23 @ 12:18:29
Postat av: Ann

Kära Sigrid, Unn och snart även Lovisa och Erik!



GOD JUL!!!



Ha den finaste av jular ihop!



Farmor och Runes e-post fungerar inte just nu - men de sänder många julehälsningar och kramar till er i det varma landet!



kram



faster Ann

2008-12-24 @ 11:13:57
Postat av: Familjen Persson på berget

Vi önskar god jul och gott nytt år samt grattis på föselserdagen.

Sonja Lasse Katarina.

2008-12-24 @ 20:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0