kung och fosterland

Växjö, Sweden.

Hemma.
Det stod en finfin välkomstkommité i arrivalhallen på Kastrup när vi landade igår på kvällen.Med den sttorsta skylten av alla. Vi kände kärleken kan jag säga! Sen for vi åt var sitt håll jag och min Siggelinus.
For mig blev det att aka genom ett vintervackert syd Sverige genom snöflingorna. Är nu fullt overtygad om att jag ar typ den enda personen i den här delen av landet som är tacksam och glad för snön. Alla jag har pratat med so far har bara cursat de vita flingorna och hävdat att det var vår igår. Men efter att ha kännt på KYLAN var det inte rikttigt lika härligt, det där med vinter. Så nu instämmer jag snällt i kören som tillbedjar Vårväders-Guden. Måste väl finnas en sadan? I Indien finns det iaf gudar för det mesta och flesta ändamål so why not en sådan figur undrar jag?

Är härligt att vara hemma i mitt hus med Ronda-Vovve och Mördarkatten. Än så länge gar  jag mest runt och är förstummad av att allt är så läskligt rent och FUNGERAR...typ varmvattensberedningen. Fantastiskt ju!
Är väl lite tillvanings period. Ska tex försoka lära mig det där med svenska tangentbord igen. Å, ä och ö är ju from nu tillämpningsbara när man använder datorer!

Peace out!
/Unn


Kommentarer
Postat av: Pappa Erik

Willkommen aus Sweden

Som deltagare av den tidigare nämnda mottagningskommiten kan jag bara bekräfta att våra globetrötters smet ut från danska tullen klart förvirrade och uppmärksammade omgående vår diskreta ankomsskylt. Sen var det stora puss o kram kalas och lite fotograferande.

Snipp snapp snut så var den sagan slut.!!

Kramar till alla från mig

2009-03-25 @ 10:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0