Not such a smooth criminal

Rio de Janeiro, Brasil.

Im jetlagged as fuck and havnt been able to sleep since 5, klockan ar nu typ sju.
Har fatt lana internet gratis for snubben har lyckades inte lista ut hur han skulle skapa en inloggning at mig. Gratis ar gott sa va fasiken.
Igar var varan forsta dag i Rio. Och en handelsefullsadan ocksa.
Resan gick helt supersmidigt. Vi lyckades fa en taxi till Hostlet och all was well. Dock kunde vi inte checka in forran 12 (vi kom dit vid cirkus halv sju. Sa det var bara att ut och knalla en stund i vantan pa att klockan skulle bli tillrackligt mycket. Vi kunde iaf stalla vara stora ryggsackar pa hostlet.
Sen la vi oss i en park vid strandpromenaden och spelade det rese-Othello Sigrid hade medhavt. Jag, Unn, kickade Sigrids ass stenhart. Sa klart. ;-)
After att ha softat runt och gillat laget ett bra tag skulle vi ta oss tillbaka till El Misti Hostel. Gaendes pa strandpromenaden markte jag att det var ngn som gick alldeles for nara mig. Nar jag vander mig om for att kolla greppar denne obehagliga man mig bakifran, hans acomplice forsoker fa av mig ryggsacken. Jag skriker efter Sigrid som gar typ 2m snett framfor mig. Vart gemnsamma skrikade skrammer bort dem utan att de lyckas fa med sig nagonting. Hade jag varit ensam hade jag varit chanslos. Tur att jag har min Siggelinus!
Chockade och ganska omtumlade kommer vi tillbaka till Hostlet, och vilken lat tror ni inte det ar som sipprar ut genom hogtalarna om inte Michel Jacksons Smooth Criminal. Jag fann ironin i det hela tamligen underhallande.
Vi mar iaf bra, desipte denna sjuk dramatiska start pa var backpacker-verksamhet.

Fast efter ranforsoket kickade iaf forsta vagen av hemlangtan in. Var ar alla mammor och pappor nar man behover dem?

Naval, vi gick iaf ut och at vad som tydligen ar typisk Brasiliansk mat pa kvallen (utan ryggsackar mind you) har kakar man tydligen kott, ris och bonor i det oandliga. Det var iaf asgott! Basta kottet pa lange!

Idag blir det nog strand av ngt slag. Eller Mondals-Jesus. Vi far helt enkelt se vad vi kanner for nar Sigrid har vaknat.

Saknar er allihopa!

Karlek fran Unn



Ps Familjen Swanstrom: Har ni bestammt vad katten ska heta? Annars tycker jag som patriotisk utlandssvensk att Prinsessan Madeleine vore ett ballt namn.

Kommentarer
Postat av: Kim och Petter (swedelicious)

Ni får ju inte gå och dö sådär läskigt fattar ni väl!?! Uschanamej, såna busar det bor utomlands :/

Vi lever fortfarande, om ni undrar, och ikväll ska jag till Lill-Lovisa och leka i Hultsfred (klappklappsomsäl)



Stay fabolous!

2008-09-05 @ 13:09:00
Postat av: Mamma Marie.

Hmmmmm........som mamma långt borta känns det iaf skönt att dom hemska bovarna inte ställde till mer än hjärtat i halsgropen på dom tuffa tjejerna från Småland.

....kissekatten har fortf inte fått namn men sover gott i Carl's säng

Sköt om er ...kramar !!

2008-09-05 @ 14:34:52
Postat av: faster Ann Körling

Usch och fy!

Ni råkade närapå illa ut med en gång. Men himla finfint att ni lyssnade på känslan!! oCh skrek och gormade så banditerna fick stora skälvan

Tuffa tjejer rår man inte på så lätt!



kram



faster Ann



2008-09-05 @ 15:18:00
Postat av: Carl Swanström

grymt att ni skrämmer undan bovarna :D skaffa pepparspray? :D:D



Något namn har det inte blitt.. Nala ligger närmst till.. men känns inte riktigt 100! behöver fortfarande namn-förslag! om ni är utelåsta från ev. hostel någon gång är det bara till att brainstorma :D

*fattar inte.. hon verkar tycka att mitt rum är "fri zon" pissat här inne 2 gånger, båda när jag är 1 m ifrån och kollar på henne.. bara för att djävlas? jaja.. hon är mys iaf!

KRAMKRAM!

2008-09-05 @ 15:47:45
Postat av: Mormor och Morfar

Sens moral: ha alltid Loves presentspray parat om fula fiskar dyker upp.Bra jobbat att ni skrek och jagade bort busen.

Och! lamna aldrig drinken eller bierglaset utan uppsikt. Drick ur!

Mormor och morfar

2008-09-05 @ 16:36:26
URL: http://popgoestheworld.blogg.se/
Postat av: Luvan

lite mer mentalt stabil idag, heh.

vad fint ni löste det hela - Don't panic indeed.

dessutom var hela ironin med smooth criminal ganska underhållande faktiskt. mina föräldrar blev smått förskräckta när jag sa att jag skrattade åt att ni nästan blivit rånade. Vad elak man kan vara ;)

väntar på nästa uppdatering!

och Olle hälsar, han har fortfarande inte hittat dina papper, sigge, men det är mest för att han inte hunnit leta. Olle is busy person

och nu ska jag också bli det så jag måste springa iväg. Men ha så kul och fortsätt uppdatera bloggen!

en massa, massa, massa kramar från Luvan

2008-09-05 @ 19:02:26
Postat av: Lillasyster Nr 1 (ylva)

Jag saknar er redan! Hur ska jag överleva en massa månader utan er? Bra jobbat med att skrämma iväg tjuvarna förresten! Gillar Mormors råd, Drick ur!

Jag gillar faktiskt Prinsessan Madelein, fast ja hon ser ju ut som en Nala, men Prinsessan Madelein är verkligen ngt att tänka på! PUSSSS på er

HA DET BÄST! OCH GÖR EN MASSA SAKER SOM JAG INTE SKULLE GJORT! :D<<3

2008-09-05 @ 19:13:03
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Jag tycker inte ni ska åka hem så där med detsamma,

men skicka inte såna rapporter ofta för då vågar jag snart inte gå ut med ryggsäck i Hoby, inte för att jag brukar göra det, men ändå ! Oscar hälsar

o jag kramas !

2008-09-05 @ 21:20:28
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Jag tycker nog att ni inte ska åka hem med detsamma,

men skicka inte såna rapporter för då vågar jag snart inte gå ut med ryggsäck här i Hoby, inte för att jag brukar göra det men ändå ! Oscar hälsar o

jag kramas !

2008-09-05 @ 21:34:01
Postat av: Erik!

Usch så hemskt, och så väldigt typiskt att ni skulle träffa på idioter redan under första dagen. Det är bra att ni kan ta hand om er själva i alla fall, och att det slutade lyckligt :) Take care

2008-09-05 @ 23:20:05
Postat av: Lijsa

Jag saknar er redan!!! och sigrid, det här med reseothello är inte riktigt vår grej va?! haha. puss på er finaste små barnen

2008-09-06 @ 14:49:30
Postat av: Unns Morbror Robert/ Bobby

Typiskt att du är långt borta Unn när släktPolisenerna behövs som bäst. Stå på er och var försiktiga.

2008-09-07 @ 12:01:45
Postat av: Pia- Hia



På tal om något helt annat....Typ vardag i Växjö.

Jag tycker att katten skall heta Nala Pinky



Kram Pia- Hia



Wille hälsar oxå

2008-09-07 @ 13:54:06
Postat av: J

Hade en polare som skulle köpa kokain i Rio, istället rånade de honom på hela reskassan haha =)

Jag menar att han får skylla sig själv, han menar motsatsen.

2008-09-09 @ 23:31:56
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Doug Eaton

Hey Unn,

Wish I could read Svenska! Could relate to jet lagged as fucked! It took us both four or five days to get over it both ways. Got the My Name is Lola too. Such a cheesy Barry Manilow song! : )

All is well here in Oregon. We are having a gorgeous Indian summer.

Anyway, glad to see you are on the road and hope all is going well. Drop me a line in English and tell me a harrowing story! Tack.

Lots of love and cheers,

Doug

2008-09-14 @ 03:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0