Till hast!

Cusco, Peru.

Hey ho allihopa!
Sitter pa internetcafe i nagons   vardagsrum och vad strommar inte fran hogtalarna om inte Roxette. Varfor alskar varlden Gessle  och Fredrikssons tattiga dou? Jag  forstar det inte!

Idag har vi varit pa utfly kt i sann madicken anda. Vi har ridit i Peruanska bergen och galopperat over falt. Hastflickorna i oss jublar hogt och varat skinn luktar fortfarande hast. Helt amazing! Har dessutom tittat pa en massa gamla grejer. Narmare  bestamt Saqsaywaman, Tambomachay o ch en borg.Med basta guiden. Det var nice.

Har aven tagit for mig att smygfota  sma knasiga tanter. dom finns overallt! Ofta bar dom runt en  unge eller en lama babis  i barsjal. Men  fragar man om dom vill vara med pa bild vill de ha pengar, sneaky buggers!  Tur att min kamera har bra zoom!

Kan  av en konstatera att     Sigrids fanbase ar betydligt battre pa att kommentera an klanen Swanstrom. Kul for henne. Jag ar inte bitter.  ; -)

Btw sa  onskar jag mig  en bild pa min kattonge                    pa mejl! Har hort att hon har vuxit  en hel del .

Och sa vill vi tacka Lars-Johan och Jenny for  alla t ips! Ovarderliga!

That´s all  folks!
/Unn

Kommentarer
Postat av: Sigrids faster Ann

Sorry Unn - Sigrids fanbase strikes again.

MEN jag hejar lika mycket på dig såklart!



Wow så coolt med rideri i Peru, vad ni får / tar er för att vara med om!!!



Själv har jag bara varit på invigning av filmfestivalen Nordisk Panorama här i Malmö - rätt okej det också...ety alla inte kan flänga around the world..



YOuve got the look!



kram



faster Ann

2008-09-26 @ 23:53:13
Postat av: Carl Swanström

Ska se ifall jag kan fixxa upp en ny bild på katten.. gogo powr rangers!

2008-09-27 @ 10:08:53
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Till hast! Ett sant underbart faltrop for folk i farten alskandes vidhaftande hastluktande odor!

Unn,som medlem i Sigrids fanbase vill jag nogsamt framhalla att vi ar forvantansfullt idoga pa ideell bas for er bagge, men kommer att utkrava betalning i efterskott i form av otaliga kramar !

Nu ar det lugnt o stilla har nar ni ar ivag, fast vi tanker mycket anda pa er !

Krams fran Oscar o mig



2008-09-27 @ 11:31:42
Postat av: Ylva

Det låter underbart där borta! Galoppera över fält i Peru slår nog galopp i ridhus gaanska hårt.

Menar du på riktigt att folk bär runt på lamaungar? eller är jag blond som tror på det?

Kan dessutom informera om att jag inte längre kan misstas som blondin, äntligen är jag en tvättäkta brunett :D

Om du ska önska bilder, så ska jag också önska bilder! Jag vill se hur ni har det där borta!

Puss <3

Juste Swanströmmarna´, kämpa hårdare med kommentarerna!

2008-09-27 @ 13:30:53
Postat av: Ylva än en gång

Missade det förra inlägget, väntar med spänning på bilderna tills nu kommer till usa!

2008-09-27 @ 13:35:37
Postat av: Farmor Randi o Rune

Det känns lungt att ni sitter på hästryggen och matas med kultu i stället för att sandsurfa Fortsätt att andas den tunna luften. Vi väntar med spänning på fortsatte äventyr

Kramar Farmor o Rune

2008-09-27 @ 17:09:58
Postat av: Pappa Erik

Hej hopp, Hoppas ni skrek "smålands husarer går till attack" eller finns det en Peruansk motsvarighet. Skypar precis med Viktor och han skickar med en hälsning från Baton Rouge utanför Missisippi inför er toppattack "ramla inte ned, det gör ont", han skall korsa Attilanten de närmast 17-18 dagarna i 12 knop. Han säger att dom har 30 gr i luften och 26 i vattnett, det är ju nästan som i Dragsnäs.

Vickon har sökt till is-brytare nästa period så det är inte säkert ni träffas.

Stina fick en "liten" Ninni 20 sep så nu är Ingvar lycklig farfar.

Många kramar från ett soligt Dragsnäs.

Lasse, Sonja och Kina hälsar också.

2008-09-27 @ 19:54:14
Postat av: Pappa Erik

Jag menar självklart att Ingvar är lycklig MORFAR och inget annat.

2008-09-27 @ 19:59:15
Postat av: Mamma Marie

Full fart fram i galopp......wow det låter som en upplevelse att njuta av

en gång hästjej => för resten livet oxå, så idag har Fantan varit westernhäst ute i Torpaskogarna tillsammans med mig Gitta och Granni i det vackra höstvädret

Skönt att höra att syrebristen börja ge med sig och att ni kan leva livets glada dagar även på höghöjd..

Kattongen...växer, mördar alla växter,terroriserar ffa Ronja's svans

Filmade med digitalkameran...men "glömde" att man inte kan rotera filmsnuttar ..make a new try nästa gång akrobaten klättrar i krukor

Kramisar.....fortsätt att njuta och ha skoj

2008-09-28 @ 06:08:14
Postat av: Filip & Amanda & Kajsa

Hej Piff och Puff!



För att ni inte ska glömma bort de svenska traditionerna på er fantastiska resa i Den Stora Världen så har Göteborgsredaktionen gjort lite undersökande journalistiskt arbete för att reda ut vad årets julkalender blir.



Redaktionen fanns därför på plats på Bokmässan när Det Stora Avslöjandet gjordes: det blir era favoriter Anders och Måns som kommer spaka och ratta både radio- och TV-kalendern. De båda herrarna gjorde ett bejublat framträdande där scener och sånger spelades upp framför en entusiastisk publik.

Se http://flickr.com/photos/fkorling/2891959846/



I övrigt så förväntar vi oss Piff och Puff på julaftonen som vanligt!



ha det bra i lama-land,



Många kramar från Mölndal!

2008-09-28 @ 09:40:41
Postat av: Mamma Marie

Jag jobbar hårt på kattongebilder........och dom kommer om tekniken vill som jag finnas på facebook

kramisar

2008-09-28 @ 14:14:28
Postat av: Stridhius

Ville bara tipsa om recensionen av Håkan Hellström på Aftonbladet. Fem plus. Fan vad bra. Bättre än Roxette:-)

2008-09-28 @ 22:05:52
Postat av: Doug Eaton

Hej Unn!



We thought of you and Sigrid last weekend when we were in IKEA in Portland. We bought Leksands Crispbread and Kalles smoked roe in a tube! And some quilt covers. The gigantic size of the store was too overwhelming for me.

Thanks for writing some english in your blog. Am glad you are feeling better. Stay away from shellfish. That is when I always got sick in the developing countries.

Enjoy your last days in South America. Next the USA? And in time for elections?! Yikes.

Cheers, Doug and Roen 541-753-2946

2008-09-28 @ 23:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0