Machu Picchu

Cusco, Peru.

Ar nu en smula tjurig. Hade namligen tankt lagga upp lite bilder fran Machu Picchu och ovriga aventyr men naturligtvis dor kamerans batteri helt utan forvarning. Sa jag ar lite purken.
Ar dessutom ganska sliten. Igar blev en 20 timmars dag. Det var namligen dagen med stort MP. Machu Picchu minsann.
Det var totally awesome!

Our day started at 4, and we started hiking up the mountain at aproximetly 4:30. Busses are for whimps.
Vi gick var for sig sa att vi bada kunde halla vart individuella tempo och darmed slapp tjura for att den andra gick for snabbt/langsamt. Jag var uppe vid ungefar 6:15 och pilade sa snabbt mina trotta ben kunde bara mig till foten av Wayna Picchu for att fa tag pa en av de atravarda 400 biljetterna som tillater en att klattra upp for det berget. Jag scorade och satte mig sedan fore att ata frukost (en granolabar) i en trappa med spektakular utsikt over hela dalen. Samre stallen har man ju definitivt kakat pa!
Efter den superba guidade turen av staden kampade jag mig upp for Wayna Picchu. Det ar namligen sa att det ar trappor hela vagen. Eller inte precis hela vagen, en del bitar ar det bara att klamra sig fast pa berget sa gott man kan for att undvika att storta ner mot en allt for tidig dod. Gick valdigt bra. Doden undveks och klattrandet tog bara 45 minuter. Kanner mig duktig! Har videodpkumenterat min fard. Gasnka underhallande filmer faktiskt! Men de far ni inte ta del av nu da kamerajaveln dog. Tog ocksa en javla massa bilder igar! Men det far val bli en annan gang.

Nu ska vi nog luska reda pa bussbiljetter till Puno. Vi vill namligen se Titikaka sjon innan vi beger oss till USA pa lordag. 

Tack for bilderna pa kissekatten!
Och Ylva, tanterna bar faktiskt runt pa lam/alpacka ungar. Det ar antingen det eller sma babisar de har i sina barsjalar. Fast lamorna ar mest for turister. Babisarna not so much.

Klart slut varulvstjut.
/Unn


Kommentarer
Postat av: Anonym

gogo klättring :) taggad för usa?

2008-09-30 @ 19:56:56
Postat av: Ovanstående // Carl :D

2008-09-30 @ 19:57:35
Postat av: J

Unn, vet du att jag tänker på dig varje gång jag hör man from argentina? Det är stort. Du har gjort ett avtryck i mitt liv.



Ville bara säga det. Hur går resan? =)

2008-10-01 @ 22:03:59
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Sigrids farfar Bengt

Heja Unn,

Fin prestation ! Jag har nu lagt in några bilder från Urubamba valley på min fotosida:

http://www.flickr.com/photos/bengtnils/

2008-10-02 @ 12:37:13
Postat av: Sigrids faster Ann

Wow Unn

En annan e djupt imponerad av ditt klätteräventyr - hur gärna jag än hade velat hade jag nog inte klarat ut hatt - jag som får svindel i tunnelbanan!



Keep it real



Ann

2008-10-02 @ 21:39:20
Postat av: Mamma Marie

Wow......vilken bedrift och jag som stolt mamma hade ju gärna klängt lite på det berget oxå men nu behöver jag ju inte det eftersom vi i familjen redan har fotona tagna från den strapatsen....

Sköt om er tjejer och fortsätt att njuta och ha skoj trots svettiga och febriga pannor ...kramisar

2008-10-05 @ 09:19:53
Postat av: Ylva

haha kul att folk seriöst bär runt på lamor :D

Bra klättrat hörru ;D <3

2008-10-05 @ 18:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0