We don't give a shit Monday

Mill Valley, CA, USA.

Kara invanare av Helgovagen 19,
MEN FOR HELVETE!?!
Ni kan ju inte dopa min kattunge till dom fulaste namnen ever! I'M NOT GONNA TAKE IT! Katten far absolut inte heta Nala-Pinky!! Eller Shiraz for that matter!!!!!
Har ni blivit helt dumma i huvudet och tappat all sense of rim och reason?!?
Knappisar!!
Far val helt enkelt kalla kattfan for Froken Swanstrom om ni inte kan komma pa nagot battre. For dom javla namnen gar fetbort! SADETSA!!

Shit, vad forsiggar egentligen dar hemma i Sverige? Har klimatforandringarna gett Skandinavien syrebrist sa att era hjarnor inte fungerar som de ska eller nagot annat sadant lagom patetiskt? For jag forstar namligen inte hur min i vanliga fall sa stylish familj kan komma pa sa dumma namn till varldens finaste katt!
Kan nagon kolla ifall dricksvattnet ar forgiftat....? (dvs om det har blivit nagon massforgiftning pa den Ramlosa som hamnar i 33cl glasflaskor, ar namligen synonymt med dricksvatten i alla Swanstromska hem)

Ar en smula upprord och nastan lite orolig har pa min kant.



Anyhoo....
Dagens aktiviteter har bestatt av:
  • Ata varldens lyxigaste frukost.
    Dvs inte bara vitt brod med sylt. Oh no! Det fanns:
    a) Flingor med mjolk and/or youghurt.
    b)Grovt brod som man med fordel kunde ha bade Honey Ham och Dijon Senap pa.
    c) Olivbrod som kom till sin ratt med Kalkon och Cream Cheese with vegetable flavour.
    d) Egg-o wafles with MAple Syrup.
    e) Orangejuice and/or Orange, Banana, Strawberry-juice.
    Behover jag namna att vi var glad och overvaldigad raddnigspatrull?
  • Knata over Golden Gatebron.
  • Promenera runt i Fisherman's Wharf/ata nudlar med skaldjur.
  • Prova roliga hattar i en rolig hatt affar.
  • Ga.
  • Bli bjudna pa Pumpkin Spice Latte och Dark Chocholate Caramel Mochachino av de skona snubbarna pa Peet's Coffee som hade We Don't Give A Shit Monday.
  • Aka farja.

Dvs en jadrigt prima dag! Vad har ni haft for er?

xox
/Unn


Kommentarer
Postat av: Mamma Marie

Nja.....någon allmän förgiftning tror jag inte har skett, men who knows.. vi får väl fortsätta att kalla henne katten tills vidare då....

Ska förresten hälsa från din alltid lika glada och solbrända tandreglerare som jag träffade på jobbet igår..trots att det var måndag= fridag..

Idag lyser solen i ögonen över en spegelblank sjö med lätt morgondimma pga första frostnatten



- Skogspromenad först med hund sen till häst

- Laga nån tand

- Laga middag till hungriga tonnisar

står på dagens 2 do -lista



Så...njut vidare av SF och gästfriheten hos Norlins

kanske nån Poptart som omväxling till nyttigheterna

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2008-10-07 @ 07:59:02
Postat av: Pappa Erik

Hej hopp

Vaknade upp i ett kyligt Dragsnäs, +3 gr, med en lätt dimma över viken och solens värmande strålar. Båten lyckades vi i skymningen, med hjälp av Karl-Idas Drag-show = Lars-Johans 4-hjuling, dra upp båten på ett släp och nu ska jag försöka får bort skägget i aktern, ja på båten alltså, och göra den ren sen skall båten till sin vintervila.

Sen bär det av mot nordligare nejder dvs Växjö.

Njut av cicilizationen och åk runt så mycket ni kan.

Många kramar..

2008-10-07 @ 08:21:36
Postat av: Carl Swanström

Men Unn! Shiraz är ju supercoolt namn ffs! om någon mixxtrat med ramlösan eller ej, jag gillar det! du får komma med lite vettiga förslag om du ska säga emot det vi har att komma med, fröken swanström håller inte heller ;D



Fruktansvärt avundsjuk på den frukosten! Ååååh, varför får man inte sånt gotte i Sverige :/ kan ni skicka hem lite på posten ?

Ät mycket/gott/länge. Jag vill också ha!



// Carl

2008-10-07 @ 08:52:10
Postat av: Lars-Johans båtuppdragningsfirma i Dragsnäs

Tjo, eftersom Sigrid var lite deppig efter att hon sandboardat i ICA tänkte jag visa några som inte har bättre tur :-D klipp.htm" rel="nofollow">http://www.kossan.se/roliga-filmer/roligaklipp.htm



Sen håller jag med Unn (om jag nu får blanda mig i denna familjefejd?!?!?) att de föreslgna namnen kanske inte riktigt når ända i mål... jag föreslår att katten skall heta kort och gott "Hund". Själv är våra 2 exemplar döpta efter Max och nisse i Thorssons gamla kampsång med samma namn.



I SF finns mycket skoj, Alcatraz kan ju vara underhållande (om man tar sig dit o tillbaks båtvägen), Napa Walley (och tex den lilla pärlan till vineri http://www.sequoiagrove.com/sequoiagrove/index.jsp), Sen skall man ju köra Highway 1 en bit så blir man ungefär lika kräkfärdig som när man flyger över Nazca linjerna, valskådning kan man ju göra hela året men tror det är bättre neråt Monterey hållet där man igår såg följande: 7 Humpback Whales och 20 Dall's Porpoise. http://www.montereybaywhalewatch.com/slstcurr.htm. Om ni tänker börja plugga efter ni kommer hem kan ju Berkeley vara en trevlig utflykt och se hur ett riktigt universitet ter sig :-P Om ni skall tillbaks till LA så kan jag rekommendera Universal Studios om man är filmintresserad overview.html" rel="nofollow">http://www.universalstudioshollywood.com/parkoverview.html. Och gillar man Forrest "men spring då för F-N" Gump så skall man givetvis besöka http://www.bubbagump.com/ i SF ligger den på pier 39. Ha kul /LL

2008-10-07 @ 14:28:59
Postat av: Ylva

Jag tycker inte du har rätt att klaga, Carmen eller vad det var du tyckte kattskrället skulle heta är värre! Personligen hejar jag på Nala (utan Pinky efter) men ja, Kom med bra förslag, vi måste ffs döpa den snart! ha et super, och om ni äter calamares på det vanliga stället ta en tugga åt mig med!!! pusss <3

2008-10-07 @ 15:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0